SAMO SAN?
Dženan Medanović (Bosna i Hercegovina, Sarajevo)
“Umrijeti, možda usnuti – a usnuti –
Sanjti možda? E, tu je prepreka!
Jer zbog tih snova – koji bi nam u samrtnom
Spavanju mogli dolaziti …”
― William Shakespeare, Hamlet
Priča o životu, smrti i snu. Priča o snivanju života i življenju sna. Jedna osoba živi i umire u snu jedne nacije.
PERSON OF VIEW (radni naslov)
Ina Ferlan (Slovenija, Gorenja Vas)
Osjetila se često uzimaju zdravo za gotovo. Gluhi traže različite senzorične podražaje kojima oživljavaju zvuk u svojem tijelu i umu. Njihovi drugi osjeti postaju izoštreniji, posebice osjeti opipa i vida.
No, tko ima jasniju percepciju? Gluha osoba koja ima razvijenu preciznu sposobnost opažanja ili osoba sa sluhom koja raspolaže sa svim osjetilima? Film istražuje ova pitanja s vidika gluhe plesačice koja glazbu osjeća kroz vibracije.
ASTIR
Irena Čurik (Hrvatska, Zagreb)
Eksperimentalno-dokumentarni filmski performans koji poduzima put od Pule do Villefranche-de-Rouergue, svog grada pobratima s kojim dijeli priču o komunističkom spomeniku izgrađenom za jugoslavenske žrtve fašizma koje su se pokušale vratiti iz Villefranche-de-Rouergue u Pulu za vrijeme Drugog svjetskog rata.
RUČAK NA KAUČU
Kristina Barišić (Hrvatska, Rijeka)
„Ručak na Kauču je diptih o međuljudskim odnosima i prolaznosti.
Prvi dio, „Ručak,“ prikazuje dan u tjednu koji svi doživljavaju na sličan način. Dogovoreni nedjeljni ručak postaje nedogovorena predstava, u kojoj bitna vijest postaje nevažna, neizrečena crtica.
„Kauč“ je drugi dio diptiha i prati kauč. Od njegove kupnje i postavljanja u prostor stana pa dalje u život…
VIJEST
Marta Ožanić (Hrvatska, Rijeka)
„Vijest“ ideju crpi iz nedavnog incidenta pri kojem je grupa adolescenata vandalizirala Osnovnu školu Pećine u Rijeci. Projekt govori o suvremenom čovjeku a prati grupu mladih ljudi i njihov devastirajući pohod kao i različit spektar profila ljudi do kojih vijest o vandalizmu dopire putem različitih medija. Priča progovara o izbojima energija i psihofizičkih stanja. To je lokalni dogođaj smještena u globalni kontekst vremena u kojem živimo a kojeg karakterizira konstantna i brza promjena pri kojoj smo svjedoci dekonstrukcije svijesti.
UZDIZANJE
Sandra Polić Živković (Hrvatska, Rijeka)
Uzdizanje je film o borbi svakodnevnih žena. Moderni život, trendovi i vizualni materijali nametnuli su sliku o tome što je lijepa žena i kako bi ona trebala izgledati. Mnoge žene ne udovoljavaju tim standardima što izaziva mnoge frustracije, njihovu ogromnu nesigurnost u sebe, svoje tijelo i u konačnici u vlastite postupke i smisao postojanja. Svaka žena vodi tu bitku sama za sebe. Nekima u tome pomaže ples na šipci. No to je još uvijek kontroverzna aktivnost koju mnoge skrivaju, iako ih osnažuje i predstavlja im utočište u kojem se osjećaju sigurnima i gdje se mogu, odsječene od svijeta, jačati, razvijati se, rasti, penjati.
CAROLL U RUSIJI
Tatyana Soboleva (Rusija, Moskva)
Jednom je jedan profesor matematike na Oxfordu, jedan uštogljeni Englez imenom Charles Dodgson, koji nikad nije izašao iz kuće a da nije stavio rukavice i koji je cijeli svoj život pohranio u dnevnik i čak pobrojao svaki obrok koji je objedovao u svojoj oksfordskoj sobi, odlučio da će ostaviti fakultet i putovati. U Rusiju. O, kako li je samo veliku, sudbinsku grešku učinio!
ROSEMARIE
Zoran Krema (Hrvatska, Rijeka)
Film o dvoje ljubavnika koji se pomoću interneta ponovno nalaze nakon točno pedeset godina. Danas su u odmaklim godinama i preispituju svoja sjećanja, on čisteći svoju boemsku kuću na otoku Krku dok ona vrti uredno posložene fotografije u jednom berlinskom stanu.
Njihov susret djelomice je dao odgovore na njihova pitanja, no sveo se više na prizivanje uspomena koje kod jednog počinju na jedan način a kod drugog završavaju na drugi. Jedna ih pjesma zasigurno povezuje pa odlučuju otići na večeru u Hotel Haludovo gdje će još jednom zaplesati na „Mornaru moj“. Tu počinje igrani dio ove priče.